Backstory Cards

Ma érkezett meg a Kickstarteren a tavaly júliusban előfinanszírozott Backstory Cards csomag. Az alapcsomagoláson kívül három minikiegészítőt pakoltak bele, illetve – meglepetésemre – két extra kockát is tartalmazott a gusztusos csomagolás. A szerepjáték-kiegészítő egyébként az első beharangozóval elnyerte a tetszésemet, mert olyasmit ígért, ami rendszeresen előjövő problémára megoldás. A kártyák – a honlapról letölthető setting grid segédlettel együtt – ugyanis arra adnak lehetőséget, hogy a karakterekből csapatot kovácsoljunk, miközben a kalandot/kampányt, akörnyezetüket és a múltjukat is kidolgozzuk valamelyest.

Szóval a fenti kártyacsomag érkezett meg egy nagyon takaros kis dobozban, elsőbbségi postával, rengeteg bélyeggel a csomagon.

2015-06-04 14.23.46

Maga a doboz, amiben a kártyák helyet kapnak, masszív, erős karton, fényes felülettel. A kártyák hasonlóan jó tapintásúak, erősek, tartósnak ígérkeznek. A kockák is hasonlóan jó minőségűek, szépen olvashatóak, van súlyuk rendesen, méretükhöz képest persze. Hogyan is működik a mechanizmus?

2015-06-04 14.23.56

A mesélő a játékosokkal közösen kitölti a setting gridet, amiben helyszíneket, csoportokat, egyéneket és eseményeket sorolnak fel. Persze olyanokat, amelyeknek szerepet akarnak szánni a játékban. Egy Ravenloft kampányt például olyan egyénekkel töltenék fel, hogy: Van Richten, vistani árva, javasasszony és korrupt bíró, de egy cyberpunk történethez mások illenek: Shien Lee, az Arasaka menedzser, a Vörös Báró, Savszökevények motoros banda hadnagya, egy korrupt rendőrfőnök. Ugyanígy az eseményeket, csoportokat és helyszíneket is kitöltik közösen, majd a játékosok – megegyezés szerinti sorrendben – sorra húznak a kártyákból, melynek a tartalma határozza meg, hogy kivel és mi módon, milyen fordulattal, csavarral lehet a karakterét kötnie. Amikor kellő számú kört megtettünk a kártyahúzogatással – vagy akár közben, ahogy épp az ötletek jönnek – kitalálhatjuk a találkozási pontok tartalmát, lényegét is. Így például kiderülhet, hogy Jani karaktere egy esemény nyomán elszegényedett, miközben Klára karaktere ugyanezen az eseményen találkozott valaki számára fontos egyénnel (a listából). Ilyen módon aztán kialakulnak kapcsolatok és a karaktereknek – mint csoportnak is – múltja lesz.

2015-06-04 14.25.08

Néhány lapszöveg példaképpen: (17) JÁTÉKOS melletted volt egy érzelmileg megterhelő helyzetben. Hogyan látjátok egymást most? (28) Kihúztad EGYÉNT a csávából. Hogyan próbálta meghálálni? Azt érzed, hogy kvittek vagytok? (39) A CSOPORT embereket küldött, hogy elfogjanak vagy megöljenek téged és JÁTÉKOST. Hogyan segítettétek egymást a szökésben? Kísért még az emlék?  (Persze érdemes rugalmasan kezelni a kártyákat és a szövegeket, így például a mesélőnek joga van figyelmen kívül hagyni a húzott kártyát, a játékosnak pedig nem kötelező azt elfogadnia. Szerintem inkább inspirációként kell a szövegekre tekinteni, nem pedig úgy, mint amit szó szerint kell venni.)

Az alappakliban is sok szituáció és helyzet benne van, a kiegészítők pedig új elemeket is behoznak: a távoli világok, gonosz árnyak és váratlan veszélyek önmagukban is beszédes címek. Egyébként a mechanikához hozzátartozik, hogy a kártyán kiemelve szerepelnek a játékosra vagy a setting gridre vonatkozó elemek, mindegyik kártyán szerepelnek kulcsszavak (ez alapján akár előre is válogathat a mesélő), illetve az ikonográfia szerves része a mechanizmusnak és meghatározza, hogy a leírtak mire vonatkoznak.

(Egyébként a mechanizmus  emlékeztet a Technoir szerepjátékra, amit a közeljövőben lesz időm kipróbálni élesben.)

Advertisements

What do you think?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s