Két indie játék

Két játékot próbálhattam ki ma: a Blades in the Darkot és a Technoirt. Előbbit Urban mesélte és játékosként Premier, elGabor és egy Laci nevű srác játszott, utóbbiban pedig ugyanez volt a felállás, csak elGabor mesélt. Mindkét játék magába foglalta a karakter-generálást, de egészen más hangulatúak voltak. A BitD több időt kapott, gyakorlatilag reggel kilenctől fél tizenegyig csináltuk a karaktereinket és a csapatot, a játék pedig kb. kettőig tartott. Háromra aztán megvoltunk a Technoir karakterek megalkotásával és utána jött kb. negyed hatig a játék lezárással együtt.

Különleges élmény volt, minden szempontból. A BitD most van készülőben, a Kickstarter oldalon a bemutatóból elég jól kiderül, hogy mi is ez. Tetszett, hogy a mechanika egyszerű, még ha a karaktergenerálás nem is az. Míg előbbi egyszerű d6 kockatartalék építésén alapul és közös narrációra helyezi a hangsúlyt, addig a karaktergenerálásnál sok lehetőség közül választhatunk, ami a későbbi fejlődésünket is befolyásolja. Nem csak egyénileg, hanem a – jelen esetben – tolvajokból álló banda szempontjából is. Maga a világ így vázlatosan is érdekes volt, tényleg jól hozza a Dishonored / Thief vonalat. Hogyha a nevekből és a rövid leírásokból indulok ki, a szerző remek és részletes világot tár majd elénk ezzel a misztikus, sötét nagyvárossal – ugyanakkor ugyanezt a többi, eltérő éghajlatú szigeten nem tudom még hogyan elképzelni. 

Két munkát csináltunk végig, az egyik esetben a Vöröskendős banda egy kábítószerkereskedőjét intéztük el és kiraboltuk a raktárukat, a másik esetben csak egy macskaszoborért mentünk a műgyűjtő munkaadónk kedvéért, de sötét titkokra leltünk és egy kisebb vagyonnyi “apróságot” hoztunk el. Volt köztünk besurranó részeges tolvaj, egy nemes ficsúr, aki kábítószerfüggését használta ki az első munkánál, egy furcsa szellemidéző és szerény személyem, a kopó. Utóbbi inkább bérgyilkos lett, mint elfogó ember, de szépen kidomborodott a szerepkör, mire a második melót is elvégeztük. Már ez a demóban játszható csapat (tolvajok voltunk) is érdekes volt, de ha megnyílik majd a végső játékban a többi is, akkor aztán még jobb lesz. Nem tudom, hogy pontosan mik lesznek, de nem csodálkoznék rajta, ha az alkímiához, szellemekhez, bérgyilkosokhoz hasonlatos csapatokat is lehetne csinálni. A játékban külön jó volt, hogy mindannyian a szerepünknek megfelelően kaptuk a fejlődési lehetőséget, hogy rengeteg döntést közösen kellett meghoznunk és hogy a bonyodalmak jöttek, de főként akkor, ha mi is akartuk és packáztunk az ördöggel is.

A Technoir mechanizmus sokkal egyszerűbb, könnyedebb. Nem feltétlenül elegánsabb, inkább csak más. Egy radioaktív anyagot rejtő szürke kazetta nyomába eredtünk, a nyomozás és seftelés pedig csúnya lövöldözésben ért véget. Persze sok múlik a mesélő engedékenységén, talán nekem egy kicsit túl könnyű volt néha a hackerkedés, információgyűjtés. A melléknevek használata nagyon ötletes, a kockatartalékok (egyszerű, stressz és sebzés) keverése jól modellez, már amennyire egy narratív rendszernek kell. elGabor részletes ismertetőjét mindenképpen ajánlom, tényleg le van írva benne minden, ráadásul a játékos segédlet kiváló ahhoz, hogy átlásd a rendszer működését. A karaktergenerálás egyébként 15 perc, ha az ember tudja, hogy mit hová írjon és zseniális, ahogy a karakterek kapcsolataiból lesznek a nyomozás szövevényének csomópontjai. A skillek használatára még nem teljesen éreztem rá egyébként a játékban, az eredetileg dokiként elképzelt karakterem inkább lett kiváló pilóta, mint valódi életmentő trauma tiszt, de ez valahol a játékmechanika logikájából is következik: nagyon nem könnyű a negatív melléknevektől, jelzőktől megszabadulni, ha 24 órás a limit. Persze csak egy kis berhelést igényelne a dolog… na majd a szabálykönyv elolvasása után. :)

Meg is vettem a játékot, kedvem támadt megnézni a kidolgozott scenariokat, hogy aztán ki tudja, egyszer megírjam Budapest technoir szereplőit… hiszen ki tud annál jobbat, mint ballonkabátban állni egy belvárosi kis utcában és a romos Bazilika mögött csencselő alvilági alakokat figyelve cigarettázni, miközben a kiberszem automatikusan élesít és rögzít.

Reklámok

What do you think?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s