HotOE: The Blood Red Fez

Tegnap lemeséltem a Horror on the Orient Express új kiadásában szereplő The Blood Red Fez epizódjának első harmadát. A játékot az LFX google csoportban szerveztük, három játékos az előre megírt karakterek közül választott. Öt órakor kezdtük és valamikor tíz előtt fejeztük be úgy, hogy a kaland első harmadát (a londoni nyomozást) különösebb sietség nélkül, hangulatos szerepjátékos jelenetekkel tarkítva, egy viszonylag komplex harci jelenetet is tartalmazott a játékülés. 

A legfontosabb tanulság számomra, hogy ez a fejezet – alapozó nyomozásról lévén szó – nagyon sok információt tartalmaz. Érdemes lesz készíteni egy olyasforma jegyzetet, ahol az elmúlt napok eseményeit és szereplőit felrajzolva átlátom, hogy mi is történt pontosan a háttérben. Szerencsére nem kerültem önellentmondásba, jól álltak össze a handoutokban szereplő információk és az elmondottak, de néha kevésen múlt a zavar.

stratfh6

Hangulatteremtésre a roll20-on a képek jól működtek, a viktoriánus környezetet pedig egy-két apró elemmel végül sikerült megjeleníteni. Az NPC-kről nem töltöttem fel képet, ezt érdemes lesz legközelebb megcsinálni, mert akkor talán nem érzik a játékosok Julius Smith karakterét idősebbnek, mint ami (még nincs 30 a kaland idején, annak ellenére, hogy professzori fokozattal rendelkezik). A handoutok nagyon jól működtek, megérte átrakni őket “hangulatos” formába a könyv standardja helyett. Nem egészen értem, hogyha egyik-másik handoutnál meg tudták csinálni a kézírásos betűtípust, akkor a többinél miért nem. Nem tengernyi, de azért meló a megfelelő betűtípussal, háttére szerkeszteni a szöveget, képet válogatni. (Egyébként a PowerPoint rá a legalkalmasabb, a képszerkesztő része pont elég bonyolult, a szövegdobozokkal könnyű dolgozni és egy mozdulattal lehet kimenteni az anyagot kép formátumban, amit a roll20 kiválóan megeszik.)

Harold_Worth

A Call of Cthulhu 7. kiadásának szabályai jól működnek, a harc fordulatos, rugalmasan mesélhető és elég gyors. Kicsit a játékosok elbizonytalanodtak, hogy vajon van-e esélyük az ellenfelük ellen (bőven volt, főleg, hogy kétszeres túlerőben voltak), de az, hogy nem tudták hatékonyan megsebesíteni, az elbizonytalanította őket. Fontos tanulság, hogy a roll20 kockadobója szívtelen egy szörnyeteg: nem mondom, hogy alig-alig volt sikeres dobás, de azért nem ment könnyen a próbák megdobása. Ehhez persze hozzátartozik az is, hogy nem voltak a karakterek 2-3 skillre optimalizálva, azaz nem 2-3 skillen volt 90%-os jártasságuk, hanem inkább 5-6 skillen 50-60%. A Sanity szabályoknak még utána kell nézni, illetve az elolvasható mítosz-könyvek kapcsán érdemes kiírni a könyv statisztikáit, az olvasáshoz szükséges időket, a szabályok szerint.

Terveim szerint (és ez egy kis spoiler), a következő játékalkalom a vonatúttal foglalkozik majd, az utána következő pedig a konstantinápolyi eseményekkel.

Reklámok

What do you think?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s