Küldetéskártyák

Johnn, a mesélői hírlevél szerkesztője ír le egy olyan módszert, amivel a mesélő megkönnyítheti a játékosok, és így a saját dolgát is. A küldetés kártyák azt a célt szolgálják, hogy világosan szem előtt legyen, hogy mi is a csapat célja, milyen feladataik vannak éppen. Logikus, hogy ezt érdemes feljegyezni, hiszen ez az egyik legfontosabb információ, amit észben kell tartani. Az egyszerű, angolban csak index kártyának nevezett papírokon vezetett segédlet bármilyen szerepjátékban jól jöhet.

A kártyákkal ez egyszerűen megtehető, ha minden küldetés kapcsán felírjuk az alábbiakat:

  • Név: adjunk nevet a feladatnak, questnek, hogy könnyű legyen rá hivatkozni. Jó emlékeztető a mesélőnek, a jegyzeteiben akár hivatkozhat is rá.
  • Ki adta a küldetést, ki a megbízó, ki kérte a karaktereket a feladat elvégzésére?
  • A cél: mit kell elérnie a karaktereknek? Érdemes tömör, a feladat teljesítéséhez ismert és kritikus elemeket is belefogalmazni az egyébként rövid és tömör leírásba.
  • Az ok (jutalom): miért is dolgoznak a karakterek az ügyön?
  • Információk: bármi, ami a küldetéshez kapcsolódik és a karakterek már megtudták.

A kártyákat a játékülés elején érdemes bedobnia a mesélőnek, a játék előtti beszélgetések után. Jól használhatóak a kártyák arra, hogy felidézzük általuk a korábbi alkalmakon történteket. Természetesen a játék során születhetnek új küldetés kártyák, és a kártyákon jelezhetjük, ha egyik-másik összekapcsolódik. Hogyha sok különböző küldetés megy párhuzamosan, akkor a mesélő akár rendszerezheti is azokat, egyszerű szimbólumokkal: kör jelzi a fő küldetés, kis kör pedig, ha valamelyik csak egy karakterhez kapcsolódik, rombusz az egész csapatot érintő, de mellékes küldetéseket (persze ezek csak ötletadók). Fontos, hogy a rendszer akkor működik jól, ha a játékülés végén vesszük a fáradtságot és frissítjük a kártyákat: felírjuk, ha új információ derült ki vagy valami történés megváltoztatta az okot, esetleg a küldetés megbízóját.

Johnn ebben a linkelt cikkben foglalkozik sokkal bővebben a témával: kitér arra, hogy milyen formában csináljuk a kártyákat, hoz példákat különböző zsánerekből

Reklámok

What do you think?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s