TTARPG

Tabletop Tactical Action Roleplaying Game. Bizony, ezt a szót én raktam össze, méghozzá azért, hogy gyorsan lekörmöljem egy már korábban felmerült, de most két új játék kapcsán újra előkerült ötletemet.

Adott a Tom Clancy’s Division:

Meg az új Ghost Recon Wildlands:

Namost, ha nem szeretsz multiplayert játszani, az FPS sem a szíved csücske, főleg ebben a formában (lásd még az eredeti Rainbow Six játékokat vagy a Doorkickerst), de átélnéd ezeket a fajta taktikus, akciódús, fordulatos kalandokat, akkor nincs más, kell rá csinálni szerepjátékot.

Szerencsére az nWoD szabályrendszere pont annyira bonyolult, ami egy ilyen játékhoz kell, pusztán az alapkönyv és az Armory, Dogs of War, Tales from the 13th Precinct kiegészítőkből kiválóan összepattintható bármi. A harc gyors, ugyanakkor sokféle helyzet szimulálására alkalmas. A hősök kellőképpen tökösek lehetnek, de megmaradnak törékenynek is, nem kell attól tartani, hogy szuperhősökké válnak. A játékosok döntésein múlhat minden, szerepet kaphat a tervezés, ugyanakkor a mesélő kellően szabad kezet kap, hogy bármi meséljen (szemben egy egyszerű társasjátéknál).

Mindenképpen úgy csinálnám, hogy epizódikus küldetéseket kapnak a hőseink, amiket egy, legfeljebb két játékalkalom alatt végig lehet játszani. Ez lehetővé teszi, hogy mindig az játszon, aki ráér, nem kell annyit alkalmazkodni. Mivel a fejlődés viszonylag lassú, nem kell attól tartani, hogy bárki is lemarad. Természetesen a küldetések egy nagyobb kampánnyá állnának össze, visszatérő ellenfelekkel, intrikával, a megszerzett információkon át is megtapasztalt, a játékosok döntései nyomán alakuló környezettel.

Fontos, hogy a játékosok által irányított hősök körül van egy közösség, erőforrásokkal kell gazdálkodniuk, azaz van egy, a hosszú távú működést és összetartást indokolttá tevő közeg. Így tágabb értelemben vett frakciók is szerepet kaphatnak, de fontos, hogy nem ezen a szinten zajlik a játék, ez csak a küldetések célját és következményeit, a karakterek számára hozzáférhető erőforrásokat befolyásolják! Nem valószínű, hogy külön rendszert kell hozzá használni, a mesélő és a játékosok közösen narratív formában kezelhetik a játéknak ezt a szintjét.

Ahhoz, hogy a világot izgalmasabbá tegyük, így a karakterek szerepét kiemeljük, érdemes legyalulni azt. Ehhez nem kell a World of Darkness természetfelettijét előrántani, bár tény, hogy a zombik, mint vírus következményeként az életet lehetetlenné tevő ágensek adják magukat. Ezt érdemes a mesélőnek jó előre, magának eldöntenie és a játékba bevinni a felfedezés izgalmát, lehetőséget adva a kutatásra is. Persze a kampány hangulatától függően reménytelen vagy épp hősies végkimenetellel számolva. A katasztrófa jellege meghatározza azt is, hogy kik vagy mik lesznek az ellenfelek. (A fenti Divisionben például emberek és áruló ügynökök.)

Mi az, ami megmaradt?

  • Energia-ellátás?
  • Kommunikációs hálózatok?
  • Üzemanyag?
  • Élelmiszer, ivóvíz?

Mikor történt a katasztrófa?

  • Egy éve és mostanra mindenki elfogadta és hozzászokott?
  • A múlt héten és tombol a káosz?
  • Ezekben a percekben kezdődik és kérdés, hogy ki fogja először komolyan venni?

Milyen léptékű?

  • Egy elszigetelt kis közösség, rövid távú kampánnyal cél a kijutás?
  • Egy város, amit karanténba zártak és nincs belőle kijárás?
  • Egy kontinens, melyről a világ nagy része lemondott?
  • Az egész világ, megannyi különböző kihívást jelentő gócponttal?

Kik lesznek az ellenfelek?

  • Fosztogatók, bűnöző bandák? Rivális közösségek ügynökei?
  • Elmebeteg fanatikusok, neoprimitívek?
  • Élőholtak, fertőzöttek, mutánsok?
  • Valami igazán extrém, mint természetfeletti kataklizma, földönkívüli megszálló?
Advertisements

What do you think?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s