The Division – verdikt

Végigvittem a sztorit. Van még jó sok összeszedendő apróság, de azért ez így mérföldkő volt. Elég sokáig halogattam, ugye arra vártam, hogy Khamullal együtt csináljuk meg az utolsó küldetéseket, de mivel ő már el sem indítja a játékot, végül tegnap este befejeztem. Némi statisztika és egy értékelés a tovább után.

2 nap, 3 óra és 33 perc kellett a befejezéshez, amiben azért volt bőven kalandozás a Dark Zone-ban is. 87,303 golyót lőttem ki, 702 ellenféllel végeztem a skilljeim használatával, 11,813 fejlövést csináltam. Hogy a skill azt jelenti, hogy a játékbeli skillemet (pl. intelligens guruló gránát) vagy a sajátomat, azt nem tudom. Talán inkább az előbbi lehet.

Rettentő vegyes érzéseim vannak a játékkal kapcsolatban. A net tele van a negatív kritikákkal (glitch, cheaterek, monoton játékmenet, a loot rendszer gyengeségei), amik mind egytől egyig igazak. Ugyanakkor, ha éppen összejön és sikerül megcsinálni egy küldetést challenge módban (mint tegnap a két német sráccal), akkor meg azért nagyon jó élmény. Illetve a világ is elképesztően szép, kiált azért, hogy még több kalandot átéljen ott az ember. Persze sajnos ezek a kalandok nagyobbrészt abból állnak, hogy lősz, lősz, lősz, aztán a végén kapsz egy használhatatlan holmit. :( Persze tudom, maga a műfaj az, ami nekem tök idegen és egyáltalán nem élvezem, de azt kell mondjam, hogy nem véletlenül. Egész egyszerűen nem értem, hogy miként lehet egy ilyen játék rentábilis, ha a közösség tagjai 1-2 hét alatt kipörgetik a teljes kontentet, illetve a kontent annyira nincs összhangban a loottal, hogy előbbit kell újra, meg újra ismételni, hogy utóbbihoz eljusson az ember. Nem létezik, hogy design oldalról erre ne lett volna valami más megoldás. Akár egy normális, kooperációra épülő craft rendszer, akár a különböző fegyver-típusok (egy fegyver szintezése helyett) gyűjtögetése, akár a területek unlockolása (oké, ez az open world jelleget kicsit átalakítja, de ez nem volna baj), akár csak az, hogy egy-egy mission teljesítése tényleg legyen nehéz és utána változzon meg a környezet.

Egyelőre nem szedem le, összeszedem még az inteleket, megpróbálok minden pályát teljesíteni challenge módban (ehhez persze kell a többi játékos, egyedül semmi esélyem), aztán talán, ha majd a cheatereket kibannolták, benézek a DZ-be is. Egy dolgot érdemes a verdikthez figyelembe venni. A játékkal töltött, szórakoztató időmennyiséggel bőven megérte az árát.

 

Reklámok

What do you think?

