Assassin’s Creed: Origins

Kérdeztétek páran, hogy milyen a játék, gondoltam leírom, hogy szerintem miért kiváló és mik a hiányosságai. Merthogy az AC:O egy rendkívül szórakoztató, gazdag és jó minőségű játék, a maga – műfajból, a sorozatból és üzleti okokból jövő – korlátaival.

2017111185855.jpg

A pozitívumok

Az első és legfontosabb erőssége a játéknak a látványvilág, pontosabban az a gazdag környezet, amit Egyiptommal felépítettek a készítők. Változatos tájak, lélegzetelállító vízfelületek és vízalatti részek, fényjátékok, színek és épületek, amik folyton-folyvást kívánják a fotómód használatát. Emellé jön a rengeteg apró részlet, hogy egy falu egészen más épületekből áll és mást csinálnak benne az emberek, attól függően, hogy cukornád-termesztéssel vagy sóbányászattal foglalkoznak ott éppen. Ezek az elemek rendkívüli immerziót tesznek lehetővé, ha az ember nyitott erre, márpedig nekem ez az, ami miatt az open world játékokat játszom. Ott lehetsz Egyiptomban, Krisztus előtt 40-50 évvel.

A játék irányítása, a játékmenet nagyon fluid, nincsenek elakadások, egy pillanatra sem áll meg. Mész, mászol, úszol, lovagolsz, harcolsz, nyilazol, védesz a pajzsal, felszeded a zsákmányt, megoldod a rejtélyt és egyikhez sem kell menükben mászkálni, nem kell animációkat végignézni amik unalmassá válnának. Minden folyamatos, gyorsan reagál az egyébként kifejezetten jó irányításra a játék (PC-n játszom, egérrel és billentyűzettel). Ugyanígy nincs átmenet a helyszínek között sem és a játék a tutorial után az egész világot kinyitja előttünk. Ehhez tartozik, hogy egyébként a felfedezés több szinten megvalósul: nem csak rejtett, festői tájakat és hatalmas országrészeket fedezel fel benne, de maga a játékmenet is új dolgokat hoz lépten nyomon. Újabb, trükkösebb, más megjelenésű ellenfelek, egy újabb küldetés-típus, egy újabb hely, amit más megközelítéssel kell megnyitni és bejárni. Ehhez hozzátartozik egyébként az új harcrendszer is, ahol egy-egy képesség feloldásával újabb taktikai húzásokat kapunk, mindig lehet – és néha kell is – új megközelítést találni a győzelemhez. (Három játékelemnél kell leválnod a játékról: az aréna-harcnál, a kocsiversenyeknél és az elefántok elleni küzdelemnél. Itt van egy minimális átvezető animáció és egy elzártabb környezet, de ez is minimális és nem zavaró.)

2017111201117.jpg

Szinte minden játékmenetbeli dolog a világ szerves részét alkotja. Nincsenek feleslegesen gyűjtögetendő bizbaszok, minden kapcsolódik a történethez, játékban felhasználható tudást vagy perket kapsz érte (ha mást nem, kozmetikait). Gyönyörűek a kőkörös feladatok, a felfedezésre váró sírok, a kilátók (amiknek most más szerepe van, mint a korábbi AC-kban), és ugye minden sidequest megkapta a maga kis történetét, amit szépen elmond a megbízó, résztvevő szereplő. A feladatok változatosabbak, mint korábban, de azért alapvetően még mindig egy olyan akciójátékról beszélünk, ahol sunnyogunk és ölünk a feladatok részeként. Cserébe ezt úgy és akkor, amikor akarjuk.

A negatívumok

Az egyik negatívumnak mindenképpen a loot rendszert mondanám. Engem nem zavar, mert nem vagyok az, akit frusztrál, ha nem mindenből a legjobbat forgatja a karakter. Szerencsére nem kényszerít rá a játék, de ha fogékony lennék az OCD-s maxolásra, akkor bizony a farmolás behúzna. Kifejezetten drágák a játékbeli fejlesztések és a ritka loot tényleg ritka, így próbál meg a játék a további pénzköltésre bírni (hogy játékbeli pénzt vegyünk valódiért). Sajnos erre érezhetően nagyon sok időt és erőforrást szántak, hogy optimalizálják ezt a folyamatot, ami ugyebár azt is jelenti, hogy kiszámítottan fogjuk fejleszteni a cumókáinkat, nem pedig csak kényünkre kedvünkre. Nem ordító probléma, de átjön időnként a játékon.

A másik negatívumnak talán azt mondanám, hogy hiába az átvezető animációk a side-questeknél, ez csak barátságosabbá tette a történetet, értelmesebbé nem teljesen. Azaz hősünk ugyan sokkal jobban be van ágyazva a világba, mint a korábbi játékok esetében (medjayként ismerik sokan), de az, hogy valódi döntéseket nem kell hoznunk, a történetek pedig csak max. szövegek szintjén fűződnek egymáshoz, mégis erősebbé teszik azt, hogy kipipálandó lista a side quest, és loot / xp forrás, nem pedig izgalmas, érdekes cselekmények sora. Tény, hogy az érződik, hogy a mellékküldetések is Egyiptom életével, történelmével kapcsolatosak, szóval a teremtett világba szépen beágyazottak, de a fő történetszálhoz nem igazán tesznek hozzá.

2017115202948

A vegyes

Egyelőre nem fejeztem be a fő történetszálat, amit eddig láttam, az sokszor nagyon tetszett, néha viszont kiszámítható és nem túlságosan eredeti fordulatokat hozott. Bayek, mint főhős szerethető és érdekes karakter, de Ayáról a feleségéről nem tudunk meg sokat és egyelőre a viselkedése is eléggé furcsa számomra. Nem akarok belemenni ennek a fejtegetésébe a spoilerek miatt, aki játszik vele, azzal szívesen dumálok róla privátban. Kleopátra nem kap túl nagy szerepet, és 60% game progression-nél még nem találkoztam Cézárral. Ergo a trailerek által felvázolt tényleges fő történetszál tényleg kurta és rövid, talán 10-15 órát tesz ki. Engem ez speciel nem zavar, a játék többi része pont elég sztoriszilánkkal lát el, illetve anélkül is elvagyok vele, de valahogy ez még egy kicsit vegyes. Valószínűleg, mire végigjátszom, eldől valamelyik irányba. Egy óriási kérdés számomra, hogy akarnak-e Bayek történetével továbbmenni, ahogyan Ezio is egy trilógiát kapott. Megérdemelné és adná is magát, hogy a következő AC a kereszténység születésével foglalkozzon, az utána következő pedig akár a római birodalommal, akár valami más európai történettel. Adná magát és sok lehetőséget kínál, de tartok tőle, hogy a Ubisoft üzletpolitikája nem fog még egyszer annyit beruházni, mint most az AC:O-ba.

Összegzés

Az AC:O egy sok biztonságos újítást hozó, a sorozatot ügyesen felrázó és átpozícionáló, nagyon szépen kidolgozott világban játszódó, kicsiszolt, jó játékmenettel rendelkező akciójáték. Ne várj tőle Witcher féle szerteágazó történetet, de készülj fel rá, hogy egy-két harcba biztosan bele fogsz izzadni. Nem egy Zelda: Breadth of the Wild, de ahhoz sokkal közelebb van, mint bármely korábbi AC-hoz, ez pedig nagy szó és pozitív a játékélmény szempontjából.

20171031004340.jpg

Reklámok

What do you think?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

w

Kapcsolódás: %s